reklama

Výborná gynekologička.

Veľmi, ale naozaj veľmi nerada chodím k lekárom. Akýmkoľvek. Neverím im. Ak by som však mala zostaviť rebríček TOP 10 najhorších, na prvom mieste je bezpochyby ženská lekárka. Štyrikrát do roka po recept na tabletky, popritom čo treba a hotovo. No ale buď som náročná a očakávam od lekára priveľa alebo táto dáma to "fláka"...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (79)

"Čo potrebujete?"
"Chcem zmeniť tabletky..."
Sestrička mi strčila do rúk niekoľko prospektov.
"Vyberte si, ktoré chcete."
Nechápavo som na ňu pozrela.
"Máte nejaké problémy?"
"Som alergik, astmatik a chcela by som také tabletky, ktoré sú pre mňa vhodné, pretože užívam aj iné lieky. A tiež také, s ktorými môžem ísť na slnko."
"Tak to budete musieť prísť inokedy. Pani doktorka vám poradí, ale dnes má dovolenku."
"A kedy môžem?"
"Máte zaplatený poplatok?"
"Nie.."
"Nabudúci týždeň a budete si musieť počkať. Vyhrňte si rukáv..."
"Aký mám tlak?"
"Normálny, dvadsať korún."

Vtedy som čakala len hodinu.
Pýtate sa aký poplatok?
Štyristo korún. Za čo? Za to, že beriem antikoncepciu. Prečo? Odpovedať mi mal dať papierik vylepený na stene v čakárni. Zmes paragrafov a zopár nepodstatných slov rovná sa 400,- Sk.
------------
Bolo to už dávnejšie. Bežná kontrola. Tá istá otázka, no od lekárky:
"Máte zaplatený poplatok?"
"Aký?"
"Musíte byť pod dozorom, keďže užívate antikoncepciu. Za to."
"Som študent, nemám pri sebe toľko peňazí. Za to, že beriem lieky mám platiť?"
Neskrývala som údiv.
"A tiež za to, keď nám deň vopred zavoláte, budete mať pripravený recept. Stačí už len zaklopať. Nemusíte čakať."
Množstvo výhod... pomyslela som si... samozrejme v úvodzovkách...
"Myslíte si, že inde to bude inak? Tak dajte aspoň polovicu."
Hlúpa malá žaba. Vytiahla som dvesto korún. Špekulácie ma však neopúšťali. Lieky, ktoré užívam sú na tri mesiace. To sú štyri návštevy (povinne:) ročne. Dvadsať korún jedna návšteva. Výsledok? Osemdesiať korún.

Zaplatila som. Naštastie... no neviem či našťastie, ale "len" dvesto. Neskôr som sa z médií dopočula, že lekári nemajú nárok vymáhať takéto "poplatky".
Brala som rovnaký typ tabletiek asi 4 roky. V posledných mesiacoch mi však bolo horšie a horšie. Kŕče. Veľké úbytky železa. Motala sa mi hlava. Vysadila som. Na pol "predplateného" roka.
Story sa však nekončí.
------------
"Prečo ste si neprišli skôr?"
"Nevedela som."
"Tieto antikoncepčné tabletky sa sťahujú z predaja. Nie sú dobré. Mali ste prísť skôr."
"Ako som to mala vedieť?"
"Ktoré iné chcete?"
Od sestričky som dostala propagačné materiály. Hodila som teda očko na net, a začala zisťovať. Lenže informácie typu: Hormonálna jednozložková - gestagénová antikoncepcia mi veľa nepovedali. Stavila som na slová sestričky - pani doktorka vám poradí.
"Ktoré mám chcieť?"
"Podľa čoho sa rozhodujete?"
"Sestrička mi dala tieto letáčiky... a potrebujem také tabletky, ktoré sú pre mňa vhodné, pretože užívam aj iné lieky. Som alergik a astmatik. A tiež také, s ktorými môžem ísť na slnko."
Odrapkala som tie isté slová, čo pred týždňom aj sestričke.
"No tak skúste tieto. Nie sú ani tak drahé."
"Môžem ich užívať aj s mojimi zdravotnými ťažkosťami? A čo slnko?"
"Môžte, všetky sú rovké. Dvadsať korún."

Zarazená som odchádzala z ordinácie. Ale dobre, mám iné tabletky. To bol môj cieľ. Lenže... po troch mesiacoch.
------------
"Čo potrebujete?"
Tak nemám rada tú sestričku. Vyzerá, že ju všetko strašne obťažuje.
"Recept a hlavne zmeniť tabletky."
"Počkajte."
Pribuchla mi dvere pred nosom.

"No poďte, sadnite si sem."
Pootvorili sa dvere po 15 minútach.
"Aký ma tlak?"
Ozvalo sa z ordinácie.
"Normálny! Choďte dovnútra."

"Čo vás trápi?"
"Chcela by som zmeniť lieky."
Pozrela do karty.
"Zase? Prečo?"
"Mám nepravidelný cyklus a bolesti."
"To sa upraví. Dvadsať korún, poprosím."
A už aj bolo razítko na recepte. V tom letáčiku bolo napísané, že problémy môžu ustúpiť. Po nejakom čase. Kým si organizmus privykne. No dobre. Ona je lekárka. Mala by vedieť, čo robí.
------------
Počas nasledujúcich mesiacov bolestí pribúdalo a problémov tiež. Bola som už celkom nahnevaná. Aj na seba. Znovu som sa vybrala za moju obľúbenou dvojicou. Po 2,5 hodinách som sa dostala na rad.
"Čo potrebujete?"
"Potrebujem zmeniť tabletky."
"Sadnite si sem, zmeráme tlak."
Zvyčajný rituál prebehol, aj keď viem, že mám nízky tlak a nie normálny.

"Potrebujem zmeniť lieky. Nepáči sa mi ako to so mnou teraz vyzerá. Myslím, že to nie je normálne. Často sa mi krúti hlava a je mi zle."
"A aké chcete?"
"Vy ste lekárka, poraďte mi."
"Málo hornónov, či viacej?"
"Neviem, čo je pre mňa vhodné... mohli by ste mi poradiť?!"
"Čo ste to brali predtým? Aha, no problém odstránili, znovu ich začali vyrábať, nechcete tie?"
"Ako mi môžete ponúknuť tabletky, ktoré mi nerobili dobre a sami o sebe neboli dobré?"
"No tak skúste trebárs tieto... dvadsať korún, poprosím."

------------
Ak ešte niekedy zájdem do tej ordinácie, bude to akurát po kartu.
------------

Michaela Mikuličková

Michaela Mikuličková

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujúca študentka. Workoholik. Jej pohľad na svet sa mení ako aprílové počasie... Zoznam autorových rubrík:  FotečkyO knihe...Pre mňa za mňa...Chcem snívať svoj senSúkromnéMyslím si...

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu